Často kladené otázky

  • Kolik dětí je ve třídě? Jakého věku?

Naše mateřská škola má dvě třídy. Mladší třída (Ještěrky) i starší třída (Bobříci). V každé třídě je maximální kapacita 18 dětí.

  • Potkávají se děti z mladší a starší třídy?

Ano, ráno většinou do cca 8:00 hodin a odpoledne od 15:00 hodině jsou třídy spojené. Děti se také potkávají na zahradě nebo na společných akcích, jako jsou divadla, výlety nebo jiné aktivity.

  • Kolik je ve školce učitelek/asistentů?

Každá třída má dvě učitelky, které se na třídě střídají a na všem spolupracují. V nejnáročnějších časech jsou učitelky na třídě společně. Ve starší třídě máme aktuálně také asistenta pedagoga – záleží dle aktuálních potřeb dětí ve třídě.

  • Máte zahradu? Kde se nachází a jaká je?

Ano, zahrada je hned za školkou a slouží i jako přístupová cesta do MŠ. Má částečně travnatý a částečně betonový povrch. Je vybavená domečkem, prolézačkou s klouzačkou, houpačkami a pískovištěm. Na betonu děti jezdí na odrážedlech a koloběžkách. Také máme malou zahrádku s bylinkami.

  • Jak často chodí děti ven?

Děti chodí ven téměř každý den, kromě dnů s extrémně nevhodným počasím. Za běžného deště alespoň vyrážíme na kratší procházky. Dopoledne trávíme venku zhruba 2 hodiny, v letních měsících chodíme ven i odpoledne. Často s dětmi navštěvujeme veřejná hřiště v okolí.

  • Navštěvují naši mateřskou školu jen děti z věřících rodin?

Ne, navštěvují nás i děti z nevěřících rodin nebo rodin jiného náboženského vyznání. Jsme otevření všem, kteří se ztotožňují s výchovou v duchu křesťanských hodnot.

  • Jak se děti učí náboženství?

Školní vzdělávací program je obohacen o ctnosti, které propojujeme s aktuálními tématy. Náboženství přibližujeme pomocí pedagogiky Franze Ketta, která klade důraz na prožitek a osobní zkušenost. Podrobnosti o této metodě najdete na: kett.cz.

  • Jak jsou děti vedeny ke křesťanství a kde všude se prolíná?

V rámci projektů učíme děti pomáhat a vnímat potřeby druhých. Zapojujeme je například do charitativních akcí, jako je „Krabice od bot“ nebo výroba dárků pro seniory a nemocné. Klíčové je pro nás rozvíjet citlivost, vnímavost, toleranci, přátelství a ochotu pomáhat.

Každé ráno se děti modlí v ranním kruhu a před jídlem. Pravidelně nás navštěvuje školní kaplan, který s dětmi probírá témata spojená se svátky nebo příběhy z Bible.

  • Kolik dětí od Vás ze školky pokračuje do ZŠ Parentes? Jsou děti automaticky přijímány?

Většina našich dětí pokračuje na ZŠ Parentes, ale automatický přechod není zaručen. Děti z naší mateřské školy však mají výhodu v lepší návaznosti a připravenosti. Hlavní je, aby škola byla pro dítě vhodná a rodiče s námi úzce spolupracovali.

  • Probíhá nějaká spolupráce se ZŠ sv. Voršily? Jaká?

Ano, spolupracujeme hlavně na organizaci různých akcí, jako jsou jarmarky, vánoční setkání či představení. Občas také společně pořádáme kulturní nebo zážitkové akce, například návštěvy divadel nebo další doplňkové programy k tématům.

  • Jaké máte další doplňkové aktivity k programu?

Program doplňujeme přibližně jednou měsíčně o zajímavé akce, jako jsou divadelní představení, tematické zážitky či speciální programy.
Školku v přírodě jsme zatím neorganizovali, ale starší děti mají možnost přespávání ve školce. Několikrát ročně také pořádáme jednodenní výlety. Kromě toho organizujeme akce a setkání pro rodiče.

  • Máte další zájmové pravidelné aktivity/činnosti?

Ano, nabízíme dobrovolné odpolední kroužky, které se otevírají podle zájmu rodičů a dětí. Tyto kroužky jsou zpoplatněné nad rámec školného. V letošním roce máme angličtinu, hudební kroužek a cvičení s fyzioterapeutkou.

  • Platí se ke školnému ještě něco?

Ano, kromě školného se platí:

  1. Stravné: Cca 100 Kč na den (2 svačiny a oběd).
  2. Třídní fond: 1100 Kč na každé pololetí, ze kterého se hradí divadelní představení a další programy.
  3. Nadstavbové aktivity: Dobrovolné kroužky a aktivity, například plavání, jsou zpoplatněny samostatně dle účasti.
  • Jak probíhá adaptační proces pro nové děti?

Adaptační proces je pro nás klíčovým momentem, proto na schůzce s rodiči podrobně probíráme, jak vše bude probíhat a poskytujeme doporučení. U nás probíhá adaptace bez přítomnosti rodičů, ale velmi pozvolně. Doporučujeme děti zpočátku dávat na kratší dobu a postupně tuto dobu prodlužovat. Podrobnosti najdete v našem adaptačním plánu.

  • Jak je to u vás s odpoledním odpočíváním?

Odpolední odpočinek považujeme za důležitý pro regeneraci těla i mysli. Děti odpočívají na lehátkách, poslouchají čtenou nebo nahranou pohádku, případně relaxační hudbu. Poté si mohou samy prohlížet knížky nebo se věnovat klidovým aktivitám, jako jsou například puzzle.

  • Jaké jídlo se dětem podává?

Svačiny připravujeme sami z vlastních zdrojů a obědy jsou dováženy od externího dodavatele.

  • Je možnost speciální diety (bezlepková, bezlaktózová)?

Ano, speciální diety lze zajistit podle možností dodavatele a po domluvě s rodiči na základě lékařské zprávy.

  • Mohou si děti nosit vlastní svačiny?

Ne, svačiny jsou jednotné pro všechny děti a připravujeme je ve školce. Výjimky děláme pouze v případě zdravotních omezení.

  • Jakým způsobem probíhá hodnocení pokroku dítěte?

Pokroky dětí zaznamenáváme třikrát ročně do diagnostických záznamů. Rodiče jsou průběžně informováni podle potřeby a také na tutoringových schůzkách s učitelkami, které se konají dvakrát až třikrát ročně.