Formace charakteru
Věříme, že vzdělávání není jen o znalostech a dovednostech, ale především o formování osobnosti. Proto klademe důraz na rozvoj charakteru každého dítěte. Chceme, aby naši žáci vyrůstali v mladé lidi, kteří jsou odpovědní, poctiví, štědří a otevření druhým.
Ve škole vytváříme prostředí, kde děti nacházejí vzory, učí se spolupracovat, respektovat odlišnosti a zvládat životní výzvy s odvahou. Využíváme k tomu jak každodenní školní život, tak cílené programy zaměřené na rozvoj ctností.
Naší snahou je, aby každý žák postupně objevoval své silné stránky, učil se pracovat s vlastními slabinami a rostl v člověka, který bude umět obstát v osobním i profesním životě – a přispívat k dobru celé společnosti.

Ctnosti

Učení dětí o ctnostech není jen snaha předat jim nějaké abstraktní ideály nebo nedosažitelné hodnoty. Ctnosti tvoří základ pro rozvoj zdravého a harmonického charakteru, který dítěti pomáhá zvládat každodenní výzvy. Pevný charakter je jako brnění, se kterým se člověk protlouká životem snáz.
Ctnosti děti učí, jak správně jednat a jakým způsobem přispívat k lepším vztahům s ostatními. Pomáhají jim rozvíjet hodnoty, které podporují jejich osobní růst. Když děti chápou a prakticky si osvojují ctnosti, jako je štědrost, laskavost, trpělivost nebo odvaha, získávají schopnost činit správná rozhodnutí a jednat s ohledem na ostatní – což pomáhá budovat pevné vztahy a smysl pro zodpovědnost.
Ctnosti nejsou abstraktní pojmy, ale jsou konkrétními nástroji pro každodenní život. Učí nás, jak jednat i v obtížných situacích, jak zvládat konflikty a jak být přínosem pro ostatní. Například štědrost je více než jen darování věcí – jde o to, aby děti pochopily, že i jejich pomoc, čas a pozornost mohou druhým udělat radost a být přínosem pro jejich okolí.
Děti, které se učí o ctnostech, mají lepší základ pro budoucí život – učí se odpovědnosti, respektu k druhým a pozitivnímu přístupu k životu. Ctnosti jim dávají jasný morální kompas, který je provází při rozhodování a pomáhá jim stát se empatickými a vyrovnanými osobnostmi.